Thursday, March 17, 2011

Kucing yang Baik

huuuuuu. pekabo semua? lama plak xupdate belog aku neh. hehehe. xdak story best. ukkeh, tis time, nak tulis pasal seekor kucin. bukan kucin aku [mat don], tapi kucin kat satu tempat jual ikan neh haaaa. sebelom tu, aku n my family menemani ex-student a.k.a adik angkat abah aku ke kedai perabot jati. then, kak nida [adik angkat mama n abah] n tok [ibu kepada kak nida] ke kedai menjual ikan di seberang jalan. kami pon ikut lah. konon nak tgk ikan siakap [demand kan?] hehehe. tp xdak lah. n then, aku cakap kat mama aku, "mama, tgk dat cat, senyap ja dea dok sebelah alat penimbang tuu." sgttttt lah comel.

penjual ikan tu cakap lah, kucing ney, setiap hari, bila saya mai jual ikan, dia mai teman. dari awal meniaga, sampai nak balik, kucin tu akan stay kat satu tempat saja iaitu di sebelah alat penimbang berat. kucing ney, xpenah nak curi-curi ikan walaupon tersedia/terhidang di depan mata. [baikkk sgt] tp, bila nak peniaga tu nak balik, dea cakap, kucin tu akan bunyi n buat muka kesian [konon mintak simpati ikan seekor dua] sebagai upah kottt? sebab dah jadi peneman setia peniaga tu. hehehe. sgt bagus oke tis cat. nak tgk kucin tersebut?

kan dah cakap? tgk! ikan depan mata ja kottt?!

hahaha. buat xtau ja. 

melihat kereta lalu lalang. comel! :)

p/s; comel kan? nak sgt bawak balik kucin neh kalau bole. baikk betolll. :)


No comments:

c(: