Wednesday, April 20, 2011

Dari Ladang ke Party

ladang; huuu. my cousin punya, ajak memetik buah nenas di ladang milik beliau. luas jgk la. me? tukang bawak buah. kakak? tukang dukung budak. mama? tukang memeriahkan tempat tu. haha!

alkisahnya; kami bertiga di suruh abah ke rumah cousin utk ambil buah nenas. so, kamipon pegi lah sebab dah xdak apa bole buat di rumah. my cousin pon bawk lah ke ladang beliau di kg yg berdekatan dgn Pantai Merdeka. wow! xluas, tp bole lah. :) hoooo, mahap lah, waktu ke ladang, terlupa mau bawak camera mahupon hp. so, xdak lah gambo ladang tu. tp gambo buah jek ado haaaa. :)

buah nenas dari ladang cousin. :)

haaaa, btw, semasa sampai di penghujung ladang, ada seekor tupai dah masok lam perangkap yg my cousin buat. comel. hehe. that time, baru abah sampai. then abah suh bawak balik umah. huh? macam2 nak bela. ish3. tupai tu belum di beri nama lagi. any suggestion?

tupai tersebut. :)

hoccay. dah abeh petik nenas, kami pon balik lah. but, on da way, tergerak hati nak mesej birthday boy yakni, anak kesayangan mama buat masa ney, Mr Hafiz Mohamed utk bertanyakan bila dea free. sebab mama asek bertanya, bila beliau free, mau celebrate his birthday together. kecil2an pon okay. I tot that dea sebuk celebrate with his friends or family. tiba2 dea cakap, xlah, xsebuk pon. padahai time tu dah pukoi 8 lebeh. grrrr. mama pon dengan xcitednya ajak p Seberang Jaya terus. haihhh. mama2. sabaq ya? then kakak p beli kek, aku teman mama p beli kasut mama yg dah putus. sian mama. >.<

hahaha. besday boy sgt segan+gelabah dengaq mama mau celebrate his birthday. hahaha. aku soooookah! mahap ya En Apit, ini semua kemahuan mama. aku ikut saja. :) tp kan En Apit mengambil masa yang sangat lama utk datang ke RnR (tempat celebrate his birthday), sebab? segan lah tuuu. tua2, celebrate lg besday. hahaha. ang tua lah apit oiii! 

nak dijadikan cerita, masa nak bukak kek tu, angin punya la kuat [kemungkinan nak hujan] n I tot that mama pegang kotak kek tu, secara tiba2, terkena sket kek tersebut, maka cacat lah kek itu. mama dengan segeranya, marah aku wuoh. dengan tanpa sedar~ xpa, aku redho ja. demi kawan terchenta tuu. haish. ANAK KESAYANGAN MAMA lah katakan? ya, skali lagi aku redho. >.<

akhirnya, sampai lah besday boy bersama2 kawan beliau yakni Zul. haaaa. punya la segan besday boy tuuuu. serupa nak lari bila nampak ada kek. hahaha. padan muka ang. aku sangat soookah! miahahahahaha! ouh ya, beliau sgtlah malu nak potong kek. aku gelak2 kan beliau. ahahahhaha! soookah, sookah, sookah! :))))

kek besday Mr Hafiz Mohamed.  

aku dipaksa hoccay. >.<

bak kata wan; mukanya kayak siput gitu. haha! >.<

buli aku yaaa? xpa. :)

yeay! aku buli balik! :)

the foods. simple saja. :)

yg paling excited mau celebrate; mama! [pengarang jantong kami!]

maaf ya kawan apit, jaoh jek duduk. kerusi xbleh gabung. >.<

ukkeh, akibat dari keseganan yang melanda dari En Hafiz Mohamed, beliau telah membawa seorang teman yg bernama Zul [tu ja yg aku dok dengaq, nama penuh xtaw wuoh] utk menemani beliau. Trimas to En Zul ya, sebab sudi menemani En Hapit yg pura-pura malu tuuu. hahahaha. mahap la, makan gitu-gitu aja. to besday boy, mama cakap adiah dari kami tu, nenas-nenas. hehe. lupa nak gtau semalam. :)

utk melihat gambar-gambar lain lagi, sila lawat facebook saya; Seri Hasanaldin. buleh add, jangan malu-malu & segan-segan. :)

p/s; hakikatnya; aku sangat terok di buli oleh apit, mama & jugak kakak. En Zul sekadar menjadi pemerhati. haish. sedeh haku. >.<


3 comments:

Farihah Ahmad said...

tupai betina ka jantan? kalo betina, boh amoi, jantan boh playboy. sukati aku hahahahhh

Farihah Ahmad said...

dulu masa tren friendster, mlaysia paling ramai user, sekarang musim facebook, malaysia jgak. tndanya pa tu hahahah

Seri Hasanaldin said...

K.Farihah; ish, xtau la jantan ka betina. xbrani nk p check. haha! :)

tandanya xtau? hahaha. besala, Malaysia kn terkenal? :)

c(: