Monday, June 28, 2010

parasite!!!

hehehhhhh...suda lama aku 'cuti' dari berblogging...[kunun xdek masa]..
padahal, malas jek nk nulis!!
erm...manusia zaman sekarang...
aku slalu jek dgr, manusia zaman skrg, idop nk gah, loaded...tp...kje?? tamao!! memilih!!
ckp, fuh!! kalah PM...

haaa...part neyh yg aku xske...

okey!
aku nk story...melalui berdasarkan pengalaman...
aku bukan nk menghina or ape...tp!
hmmm..org yg aku mksd kan neyh, hnyalah kenalan my parents..
dea ney, laki....oke..1st..xkeja, duet mnx kat istri...2nd, xpernah terlintas rasanya kot nk cri kerja??
yg aku bengang n berdesing panas telinga amat, ckp, wuiyoh!!! berkobar2...lau ada duet, nk buat e2, nk buat ini...e2 KALAU...masalahnya..keje xnak cari langsong...nk kata tua...my dad lg tua...bule jek kerja...nk kata OKU, XPON...bule jalan, mkn...semua nya cm org normal jek aku tengok..aku bukan apa...sgt kesiankan my mom...kerja penat2, but then, deorg yg kikis...apa cer?kdng2 the husband ngadu kt my mom, 'saya sebenaqnya xdak duet ney'...apa korg pk mama aku akan buat?? phm2 je la...hulurkan

e2 la attitude mama aku...terlalu baik ngan manusia di sekelilingnya...
sampaikan, ada 1hari, aku rasa mcm my mom neyh balaci deorg...mama aku turutkan je!!!
sgt geram wuoh!! tp apakan daya aku??? nk ckp...hmmm..mama akn balas..'BIARLAH'...
haiyoh!!! bule sakit jantung aku cmneyh wuoh!!!  this kind of PARASITE, aku mmg xsuka!
aku xkesah lau skali skala..yelah, bule jadi amal jariah...tp, sampaikan moto rosak, my mom yg tlg bagi duet...apa cer?? haih!!!

lg 1...cara deorg manjakan anak...oke, saya bukan menghina...tp, lau dah idop cara susah...so, jgn buat diri 2 cm loaded...aku sendiri pon xgitu...anak nk e2, bg...anak nk ini bagi...xsalah nk manjakan anak...tp pliz!
jgn la berlebeyhan...buruk akibatnya...sekarang? anak da xnk dgr ckp mak ayah...nk tulun?? erm, harapan la weyh....kdng2 aku kesian..kdng2 aku benci...bule dikatakan, my mom neyh tmpt deorg bergantung...
bkn deorg xde sedara yg lain...tp, kenapa cri my mom?? haiyoh...saya bukannya kejam...tp korg pk lah sendiri...mama saya bukan rumah kebajikan ya...

saya xbermaksud nk menjatuhkan maruah sape2..tp, igtlah...kami bukanlah org berada loaded..cara korg mcm 2, ramai y xsuka...jgn lah terlalu bergantong harap pada org lain ye...so, renung2kan lah...


p/s : don't be parasite...idop dengan titik peluh sendiri...okay?

No comments:

c(: