Tuesday, February 1, 2011

KURIK KUNDI

haaaa. lagu Dato' Siti Nurhaliza neh. saje je mntak lagu tu dari K Pija. last2 ada sorang inchek bagi kat saya yakni en Hanafi. kehkehkeh. oke, dea bagi da whole lirik kurik kundi n then suh saya nyanyi. [ada ka patot?]yg penting lak tuh, part n9. huoh! ngancam betol. saya org Penang. mana pandai loghat n9? T_T pity me~

oke, saya dengan lurus bendul mencopy n paste lirik tuhhh. lurus kan saya? xsangka plak en Hanafi nak merajok kan? [ouhhh, so kanak-kanak]. dalam usaha memujuknya, saya pon menulis kembali lirik sambil menyanyinyanyi lagu tersebut. [part n9 je tau] saya post kembali di wall post saya. hahahahaha. suwit kan saya sebagai seorang kawan baik? [puji laaaaaa!] kehkehkeh. neh lirik saya buat sendiri;

mana usang diperbahrui, mana lapuk hai dikajangi
mana elok dipakai ondeh dipakai.
kalau singkat, cantik manis disambungkan,
kalau panjang cantik manis mintak dikerat.

yo sunggoh yo bonar, kato sungguh dikato,
muafakat ya tuan ibu adat ondeh tidak dilupaaaaaaa.

tak beghodat
minum tidak bergula
tak bobudi
pohon tidak berbuah
tak beghodat minum tidak begula
tak bobudi
pohon tidak berbuahhhhhhhhhh.

xbest kan? korg lah nilai sendiri. >.<

korang bole nyanyi lagu neh? dalam semua loghat? silakan. ;)


Sila tekan link di atas utuk lagu kurik kundi. Selamat berkaraoke. Nak lirik? sila cari di bawah video tersebut. ;) Warisan Kita, Budaya Kita. [oke, aku dah merapu.] enjoy! ;)

p/s; xpenah nyanyi lagu Siti masa karaoke. mahap, xpandai. ;)


6 comments:

Hanafi Madzlan said...

haha. baek lah. sangat baek. ces2. manade majuk. xde class sungguh. nyiahaha

ming aka jia said...

nice2...i like it...hehe...keep it up...=)

Seri Hasanaldin said...

en Hanafi; adoyaiii. merajok lah tuuu. takot saya. see? saya kan sayang kawankawan saya. post khas utk awok. ;)

K Pija; tengs. ;) hehehehe

Farihah Ahmad said...

bila la nk bule karok neh.....

Seri Hasanaldin said...
This comment has been removed by the author.
Seri Hasanaldin said...

K Farihah, nanti lah eh? hahahahahhaha. tunggu seri p sana lagi. ;)

c(: