Saturday, December 4, 2010

c.h.o.c.o.l.a.t.e c.a.k.e.s

keminatan melanda.

harap maaf, kek tercacat sebab ke'excited'an saya! =(

sebelum neh, aku buat choc cake kukus. tp aritu, mama beli oven baru, aku dengan kebatakannya pon, try lah menggunakannya. [ta pa, at least aku ngaku kan?]

hihihihihhiii. aku pon buat la adunan seperti biasa. [bermulalah kebatakan aku]
aku buat mcm besa guna oven, [ta pa, guide book da] ;)
semua dah lepas, sampai lah ke pembakaran kek.;)
sempurna sekali jadinya.

nak dijadikan cerita, hehehee. aku pon letak la masa yg ditetapkan dalam buku panduan tu. hihihihiii. lepas dah bunyi tingg!, aku pon dengan bangganya, bukak pintu oven tu, n kuarkan my choc cake. cantek! [kagum sat!]
then, trylah cucok ngan lidi. grrr! xmasak lg. oke, aku sambong membakar, tambah lg 6mnt, tp yg peliknya, xbunyi pon tinggg! dalam masa sepoloh minute! hoiyoh!! [mula isau neh]

then, aku trus p bukak oven tu tanpa segan silu, n test, dah masak ke belom. [batak weh ang neh!] oke, berjaya! dah masak. nicely. [tersenyum lebar sat!]
pnya la xcited, aku pon belek2 la kek tu, [padahal sama jek ngan kek kukus]
ntah knpa, aku nak sgt belek dat cake.
tiba2, kek tu dengan megahnya, menjatohkan dirinya! OMG! cena nak buat neh? then i told mama, 'mama, cake dah pecah'. ;)

mama dgn slumber jawab; "tu la ang, tangan tu xreti dok diam". aku dengan muka selenga, tersengeh kat mama. ceni-----> ;)

tp, at last, aku dapat kaver kecacatan kek tu, dengan topping. hihihihiii.nak tgk? jap2.

chantek kan? ;) walaupon cacat.

marvelous!

p/s; kek neh hanya sedap dikukus, tp xbrpa sedap bila dibakar. ;) please try it at home. hihihihhihiihii ^_^




2 comments:

tyka chou said...

waaahh! nmpk cm sedap jekk! :)

Seri Hasanaldin said...

hihihihi. sedap. ;) nak try? meh cneyh tyka. free jek. =)

c(: