Monday, February 21, 2011

Penganggu

haaaaa. ntah sapa2 lah yg kol aku kenalkan namanya sbgai A_ _ _ _. [nama di rahsiakan, sapa2 nak tau boleh mesej ke fon saya. hahaha!] oke xpalah. mula2 cakap kat aku salah no sket, nak kol kawan dea. [trick lama kot tuuu] xpalah. dah abeh gtau sal salah no tu, tetiba tnya aku dok mna, nama apa, umoq brapa. hoih! sapa ang tetba nk tnya aku neh? [kenaiii ka?] aku pon bgtaula nama aku Peah. umoq 26[sebaya dgn K Farihah kottt] haha!dok kat umah la, xkan reban ayam plak kan? :) ntah pa2. paih tu, tnya leh la kawan2 kot nowh [again, trick lama]. haiii cik abang, u r so not up to date lah! dah lapok lah trick tu.

haaaaa. lagi? dea gtau dea dok kt mna. haloooo? ada ai tanya? x kannnn? dah la nak gtau dok mana pon cam teragak-agak. ada ka patot xtau nama tempat sendiri????[dah mula curiga] dan dengan muka tebai setebai tembok besar china aku rasa, dea buleh kata, "lepaih neh bole la kot jumpa kannn?" hoih! bnyk chantek muka ang? senang2 ja nak jumpa? bru kenai xdan 5mnt, dah ajak jumpa? seram bulu tengkuk aku wehhhhh. scary! paih kol tu, mesej plak bertalu2. adoiii laaa. saya bukan jenis centu lah, nk melayan org yg LANGSUNG x kenal.

dari petang ke malam sampai la ke pagi dan juga tengah hari. [hoi! ang xreti bosan ka mesej yg x dibalas2???] sebaliknya terjadi. aku yg bosan weyhhhhh! full inbox laaaa. tu tara xbalaih. hadoiiii. sengai sungguh mamat neh! bila aku dah geram sangat, aku pon balas la [sapa yg baca wall post aku kat fb tau bnda neh].

mcm neh mesejnya;
En A: senyap je.
Saya; saya kt luar ney. [hakikatnya, sy tgh sebuk di dapor menyediakan lunch]
En A; ptt senyap je. dating ke?
Saya; a'ah. [homaigodddd, terpaksa mohong sat] T_T
En A; maaf ganggu. nanti marah pulak org sebelah. [kuali dok sebelah aku masa neh!] :)
Saya; okey. [tatau nak boh ayat pa lagi] >.<
En A; moga bahagia. [len mcm ja ayat ang en A? haha! konpius aku]
Saya; tengs. [mmg aku bahagia dengan kuali+peruik2 di dapor neh] :)))

ALHAMDULILLAH. sangat bersyukur sbb lepas gtau p dating, terus xmsg dah. slalu lau bnda neh terjadi saya ada penyelamat iaitu En Safwan, leh gak dea tulun saya. tp dea dah p Sabah. xpa, ai kan cun+comei+bijak, boleh settle sendirikan? [lantak la hampa nak kata apa kat aku, prasan ka, gedik ka, janji diri aku bahagia. hehe!] go seri go! u can do it! :)

so, korang kat luar sana, tolong berhati2 ya dengan orang yg xkenal. jangan suka hati jek layan, bahaya lah. zaman sekarang, xleh caya wlpon muka ensem ke cantek ke, prangai belom tentu lagi serupa dengan muka yang ada tu. xkiralah laki ke perempuan, hati-hati ya? pesanan ikhlas dari saya. :)

p/s; hope, xdak la bala seperti neh berlaku lagi di masa hadapan. aminn. :)

4 comments:

NanAFarhanA said...

senang mintak bantuan dr ustaz hassanadin je.. sure gerenti 120% tak kan ganggu punya...hehehhee

Seri Hasanaldin said...

pasti kah K Nana. hehehehehe. :)

Farihah Ahmad said...

makhluk aneh!

Seri Hasanaldin said...

K Farihah; haaaa. tau xpa! :)

c(: